Una dintre dilemele legate de decizii, lansată în zilele trecute de către un tânăr manager a fost următoarea:
dacă astăzi mai am de rezolvat încă multe sarcini personale și de serviciu și trebuie să studiez și instrumente manageriale prezentate într-un curs, ce aleg, să bifez sarcinile sau să învăț instrumentele manageriale?
E clar că fiecare alegere are avantaje și dezavantaje.
I-am propus Metoda 4×10, pe care o poți folosi și tu pentru a lua decizii rapide.
Tehnica e simplă fiind necesar să răspunzi la patru întrebări:
- Unde mă va duce decizia pe care o iau în următoarele 10 minute?
- Unde mă va duce decizia pe care o iau în următoarele 10 zile?
- Unde mă va duce decizia pe care o iau în următoarele 10 luni?
- Unde mă va duce decizia pe care o iau în următoarii 10 ani?
Folosind această tehnică îți este mai ușor să vezi efectele pe termen scurt, mediu și lung, iar răspunsul vine de la sine, pentru că îți este mai ușor să faci diferența.
Când simți că ia totul foc în jurul tău, când nu mai știi pe ce să pui mâna și ți se pare că toate cele 173 de sarcini din lista ta sunt la fel de urgente și importante, încearcă să le treci pe fiecare prin filtrul celor patru întrebări de mai sus.
Te asigur că vei găsi răspunsuri rapide și interesante, care odată implementate te vor duce departe.
Fii un lider inspirat și inspirant, un exemplu personal de productivitate, calm și bună organizare.
Tu ce metode rapide de luare a deciziilor folosești?
Eliade