februarie 15

Cum sa scapi de obiceiurile care îți fac rău

Management

0  comments

Te salut,

Îți relatam zilele trecute despre obiceiuri.

Li se mai zice acțiuni reflexe, habituri, ritualuri, apucături, comportamente, deprinderi sau rutine.

Pot fi bune sau rele, benefice sau dăunătoare, pozitive sau negative…

Despre cum să îți formezi deprinderi pozitive am discutat puțin.

Astăzi o să îți dau câteva idei despre cum sa scapi de obiceiurile care îți fac rău, indiferent că este vorba despre țigara de dimineață, de prăjitura mâncată pe ascuns în cămară sau despre a doua porție la masa de prânz.

Ce soluții ai?

1. Descrie obiceiul dăunător – observă de la cap la coadă ce faci, unde faci, la ce oră, ce stare emoțională ai, cine este în jurul tău, care a fost acțiunea precedenta și care sunt rezultatele sau consecințele; nu este o activitate ușoară pentru că in jur există o adevărată avalanșă informațională, dar un carnețel, în care să-ți notezi mereu ce ți se întâmplă timp de câteva zile, poate fi salvator

2. Descoperă semnalul de declanșare (trigger) – observând și revăzând periodic notițele, o să-ți dai seama ce anume declanșeaza obiceiul, iar apoi te vei gândi cum să eviți acele situații (pui lacăt la cămară după ora 20, nu-ți mai cumperi țigări sau duci prăjiturile în pod 😃 )

3. Găsește recompensa pe care o primești – aceasta fiind compania cuiva, o emoție puternică, o stare energetică sau orice altceva; majoritatea sunt emoții pe care le căutăm disperați și câteodată sunt foarte greu de descoperit iar o idee foarte bună este să testezi ce alte tipuri de recompense îți plac

4. Fă-ți un plan și acționează – încercând să eviți factorii declanșatori și să obții recompensa (în general o stare emoțională puternică) în alt mod; o buna planificare, susținerea celor din jur și chiar înlocuirea unui tip de recompensă cu alt gen de recompensă pot fi esențiale pentru reușită

5. Folosește orice alte idei care te pot ajuta – vezi “instalarea unor obiceiuri benefice” în articolul trecut, întreabă un specialist, documentează-te, etc.

Poți utiliza modelul de mai sus atât la instalarea cât și la fixarea comportamentelor benefice, exact in același mod.

Te asigur că lucrând cu obiceiurile tale, ale familiei, ale echipei sau ale firmei vei obține rezultate extraordinare.

Spor!

About the author 

Eliade Rotariu

You may also like

Calea de la STIU la FAC – 3 Pasi simpli prin care sa eviti amanarea

Eu, criza si ce am de facut

Pandemie. Criza. Solutii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Subscribe to our newsletter now!