Cele trei dorinte ale conducatorilor

Te salut,

Dacă ai urmărit cele trei secvențe video legate de acest subiect, nu mai e cazul să citești acest articol deoarece este o sinteză a informațiilor de acolo.

În dicționarul meu personal conducătorii sunt atât manageri cât și lideri, folosind în funcție de situație atât managementul cât și leadership-ul, în proporții diferite. Așa că, indiferent care va fi cuvântul ales, te rog să interpretezi aceste noțiuni în acest mod.

Ce iși doresc conducătorii? Ei vor timp, bani și influență. Îmi imaginez că dacă ar apărea Zâna cea bună în fața lor, lista dorințelor ar putea fi mult mai lungă, dar ca o Zâna care se respectă, le dă dreptul doar la trei dorințe.

Pentru majoritatea liderilor acestea sunt Timp, Bani și Influență.

Dar până când apare Zâna cea bună, haide să vedem ce putem face noi…

TIMPUL

  • Fă bilanțul zilnic, săptămânal, lunar, trimestrial, anual și multianual
  • Stabilește cum îți măsori timpul și eficiența utilizării lui
  • Planifică în scris și folosește tabele, agendă și un to-do list
  • Fă ordine în computer, rafturi, birou, geantă, automobil și oriunde mai vrei tu, pentru ca să găsești ușor informația și atenția să nu îți fie distrasă
  • Fă o listă cu ceea ce nu mai faci de astăzi încolo (to stop list)
  • Folosește fără frică dispozitivele electronice, hârtia și creionul sau combină-le
  • Concentrarea pe o singura sarcina te poate ajuta sa econmisești 15-35% din timp

BANII

  • Te ajută să-ți măsori ușor eficiența și să observi zonele în care ceva nu merge bine
  • Sunt absolut necesari dezvoltării și îți dau încredere, stabilitate și confort
  • Sunt generați prin activități de marketing și vânzări (fii cu ochii permanent pe ele)
  • Urmărește BVC (buget de venituri și cheltuieli sau P&L), cashflow-ul și indicatorii de execuție și de performanță (KEI/KPI)
  • Folosește un tablou de bord
  • Găsește permanent variante de creditare pentru un cashflow sănătos (bancă, credit furnizor, vânzări in avans, etc.)
  • Fă diferența între managementul financiar și contabilitate și armonizează-le

INFLUENȚA

  • Este capacitatea de ai determina pe ceilalți să facă ceea ce au promis sau ceea ce trebuie să facă
  • “Cum să fac ca să facă?” sau “Cum să fac ca să fac?” pot fi întrebări la care tehnicile de influență îți aduc răspunsuri
  • Folosind influența și emoțiile poți motiva și te poți automotiva
  • Gândește-te la combinația între rațional (ce gândim) și emoțional (ce simțim) și folosește-o
  • Cunoaște și înțelege mai bine oamenii, folosind stilurile comportamentale (DISC, SDI, PCM, etc.)
  • Împrietenește-te cu tehnicile de influență și persuasiune și aplică-le
  • Studiază și înțelege mai bine emoțiile, care au o forță uriașă
  • Nu neglija teoriile clasice ale motivării (Maslow, Herzberg, etc) pentru că sunt foarte actuale încă
  • Cu siguranță că în România banii motiveaza, dar amintește-ți că recunoașterea, învățarea, posibilitatea de promovare, siguranța locului de muncă și timpul petrecut cu șeful direct sunt factori motivatori importanți care îți vor influența pozitiv coechipierii.

Încearcă să aplici ideile de mai sus și în plan personal!

O să ai numai de câștigat, pentru că tu ești conducătorul propriei tale vieți, fiind cel mai bun lider și manager pe care îl poți avea pentru tine.

Îți promit că o să mai revin cu detalii legate de aceste teme sau tehnici și de modul în le poți practica.

Până atunci, îți doresc Sărbători Fericite în continuare!

Spor!

Introdu Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *