Cum captezi ideile și informațiile

Te salut,

Cu siguranță că ai trăit momente în care ai fost invadat/ă de informații și idei simțindu-te pierdut/ă în avalanșa lor.

Poate că ai trăit și momente în care ai avut gânduri geniale pe care le-ai uitat pentru că nu l-ai notat nicăieri sau ai ratat o întâlnire importantă pentru că, deși ți-ai scris pe un post-it, l-ai pierdut sau nu l-ai trecut în agendă.

Bunica avea o soluție interesantă pentru aceste situații, folosind nodul la batistă. Întrebând-o de ce își înnoadă batista mi-a răspuns că atunci când o scoate din buzunar și vede nodul își aduce aminte că trebuie să facă ceva.

Au trecut acele vremuri și batistele de unică folosință nu mai pot fi înnodate, în schimb au apărut o mulțime de unelte capabile să rezolve această problemă.

Obiceiul de a capta informația sau ideea exact atunci când apare este extrem de valoros, cu condiția ca aceste informații și idei să fie apoi prelucrate și puse în locul potrivit (aspecte despre care o să mai povestim în viitor).

Iată câteva modalități simple de captare:

  • Post-it-uri sau bilețele
  • Fotografii (făcute cu aparatul foto sau cu telefonul)
  • Caietul de notițe
  • Agenda
  • Notițe vocale
  • Emailuri, SMS-uri sau WhatsApp-uri primite sau pe care ți le trimiți ție
  • Afișe, pliante, diverse bilete, reclame
  • Orice materiale tipărite (prospecte, contracte, pagini de ziare sau reviste, prezentări)
  • Obiecte promoționale sau mostre de produs, cutii, capace sau etichete sau fotografii ale acestora
  • Orice altceva îți aduce aminte de ideea respectivă sau de acțiunea pe care ți-ai propus-o.

Este interesant că aproape toate aceste modalități au variante digitale pe care le găsești în telefonul mobil sub formă de aplicații din ce în ce mai inteligente.

Dacă vrei să învingi la unul dintre cele mai importante capitole ale organizării personale, productivității sau time-managementului este important să-ți consolidezi două obiceiuri simple: captarea și prelucrarea informației.

Captarea este indicat să devină reflex și să o faci automat, reușind să colectezi informațiile mereu în același loc pentru a fi ușor de găsit și de prelucrat.

Recomandări:

  1. Completează lista de mai sus cu modurile proprii de colectare a informațiilor și ideilor și apoi alege-le pe cele mai eficiente
  2. Supraveghează-te și străduiește-te constant să captezi informațiile și ideile în același fel și să le aduni în același loc
  3. Prelucrează-le constant, ideal o dată pe zi, dar cel puțin o dată pe săptămână
  4. Repetă pașii de la punctele doi și trei timp de patru săptămâni, șase săptămâni sau oricât este necesar pentru a deveni obiceiuri (reflexe), astfel încât să le execuți fără să-ți dai seama și cu efort minim.

În articolul următor o să discutăm despre prelucrare, dar până atunci încearcă să îți clarifici măcar punctul 1.

Spor!

Eliade

Introdu Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *