Cel mai des întâlnite 3 motive din cauza cărora nu ești un lider bun (și cum să le eviți)

O funcție de conducere pare pentru mulți funcția care îți oferă în sfârșit posibilitatea de a te afla într-un concediu permanent. Însă cei care le dețin deja știu că este o treabă grea, solicitantă, iar tot ceea ce faci nu se mai reflectă doar asupra ta, ci și asupra echipei tale și a business-ului.

E simplu și uman să faci greșeli, și chiar dacă drumul către evitarea și rezolvarea lor pare greu, recompensele pe termen lung sunt atât de valoroase, încât merită să faci efortul. În continuare îți prezint 3 erori pe care le fac liderii din lumea întreagă și cum să le eviți.

1. Nu dai feedback

Atunci când observi că unul dintre angajații tăi face ceva greșit, nu aștepta până la evaluarea periodică pentru a-i spune asta. Până la evaluarea anuală (sau bianuală), pierderile pe care le poate genera tăcerea ta pot fi foarte mari, atât pentru tine și business-ul tău, cât și pentru angajat. Tu poți pierde clienți prin faptul că angajații tăi continuă să repete acea greșeală și îți creează o imagine negativă, iar ei nu au posibilitatea să-și îmbunătățească performanțele, nefiind conștienți de erorile pe care le fac.

Conform unui studiu făcut de ”The Ken Blanchard Companies”, la care au participat 1400 de persoane aflate în funcții de conducere, aceasta este cea mai mare eroare pe care o fac liderii. Când nu oferi feedback, îți privezi angajații de posibilitatea de a-și îmbunătăți performanțele.

Pentru a evita această greșeală, încearcă să fii alert și conștient de greșelile pe care le fac angajații tăi și nu ezita să le semnalezi ori de câte ori este nevoie. Rămâi conectat în permanență cu echipa ta și oferă feedback constant.

2. Nu-ți faci timp pentru echipa ta

Aşa cum ştii, o funcţie managerială implică multe responsabilități. De aceea este foarte ușor să ”te iei cu altele” și să te găsești prins în tot felul de treburi importante care depind de tine și să ajungi să nu-ți mai faci timp pentru echipa ta.

Într-adevăr, ai proiecte importante pe care trebuie să le livrezi în termene limită. Dar oamenii din echipa ta ar trebui să fie pe primul loc în lista priorităților tale. Pentru că dacă nu le aloci timp suficient, fără îndrumarea și suportul tău, ei nu vor ști ce să facă. Iar asta nu poate să-ți aducă beneficii, pentru că te vei îngropa în muncă, iar echipa va fi într-o expectativă continuă, în loc să aibă de la tine îndrumări și să ajute activ la prosperitatea afacerii.

Evită această greșeală, eliberând timp periodic în calendarul tău. Blochează câteva momente din agenda ta zilnică exclusiv pentru ei, ascultă-i activ, ajută-i cu direcții și păreri. Chiar dacă la început îți va părea că acest lucru îți aglomerează agenda, pe termen lung doar ți-o va face mai ușoară

3. Ești prea prietenos

Desigur, tuturor ne place să lucrăm într-un birou în care vedem mai mulți prieteni decât străini. Cu toate acestea, rolul tău implică de multe ori decizii dificile în ceea ce-i privește pe membrii echipei tale. Dacă relațiile dintre voi sunt prea apropiate însă, ei vor putea să încerce să profite de acest fapt, iar tu te vei simți foarte inconfortabil atunci când va trebui să spui ”nu”, sau să duci o decizie (oricum grea) până la capăt.

 Desigur, asta nu înseamnă că nu poți socializa cu echipa ta, însă încearcă să păstrezi niște limite și să menții echilibrul între raportul prieten/ șef. Este o muncă dificilă, însă doar așa îți vei putea câștiga și păstra autoritatea în fața angajaților tăi.

 Dacă sunt și alte lucruri pe care îţi doreşti să le afli din sfera managementului sau dezvoltării personale, lasă-mi te rog comentariul tău aici. Iar dacă ai prieteni sau colegi cărora crezi că le-ar folosi acest articol, te rog să-l distribui printr-un share.

Introdu Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *